Mousery Morningstar

Elke mousery of fokker mag 1 topic openen waarin deze zichzelf voorstelt. Geef zoveel mogelijk informatie over het soort en de kleur(en) muizen die je fokt en vergeet natuurlijk je locatie niet! In een "Sticky" topic zullen fokkers per provincie worden gepresenteerd.
Plaats reactie
Morningstar
Fuzz
Fuzz

Mousery Morningstar

Bericht door Morningstar » za feb 23, 2019 6:21 pm

een persoonlijke introductie van mij is al te vinden bij het voorstel topic, maar nu even wat meer over de mousery!

Wie ben ik?
Ik ben Mousery Morningstar, een hobbyfokster die in haar hobby haar passie heeft gevonden.
Ik bevind me in Zuid-Holland, Waddinxveen. in een duplex flatwoning op 5 hoog (met lift).
Ik ben in November 2018 gestart en ben dus nog vrij nieuw en lerende.

Waar focus ik me op?
Mijn hoofdlijn bestaat uit verschillende kleuren en tinten brindle.
denk aan: Rood brindle, Argente brindle, blauw brindle & wit brindle (snowtiger).
Ook zijn er verschillende vachttypes aanwezig: borstel, langhaar & satijn en soms combinaties van deze genen.
Als zijlijn werk ik momenteel met zwart merle.
Ook heb ik hier en daar leuke vrije kruisingen in andere kleuren, tekeningen en vachtjes met de aanwezige fokmannen

Met welke frequentie fok ik nestjes?
Mijn visie is omstreeks 2 tot 4 nestjes per kwartaal mits ik tevreden ben over de fokdieren en hun gezondheid.
Binnen mijn mousery werk ik met een vast aantal mannen die ik kruis met een wisselend aanbod dames, dit om de gezondheid van de vrouw optimaal te houden en het risico op inteelt geheel uit te sluiten.
In tegenstelling tot een aantal andere fokkers laat ik bewust ook de mannen uit nesten opgroeien en ook zij komen ter verkoop.

Hoe verkoop ik mijn muizen?
Vanaf april jl (2019) zal ik voor het eerst ter promotie van de mousery op de exoknaag in houten staan met stand. Waarschijnlijk heb ik dan maar een paar muizen vrij ter verkoop. Waar ik voorheen vooruit werkte met reserveringen zal dit vanaf april jl (2019) ook veranderen wanneer de nieuwe website geheel ontwikkeld en klaar is. Zodoende zal wanneer de nieuwe verkoopwijze actief in de hand genomen zal worden er met zekerheid ook verkoop plaatsvinden op de beurs in houten (specifieke edities onder voorbehoud)

Hoe ga je het dan doen dan?
Wanneer de nieuwe nestjes en de website online komen zullen er een hoop dingen veranderen. Zo zal er niet meer vooruit te reserveren zijn voor specifieke nesten/koppels en zullen de dieren pas actief te reserveren/kopen zijn wanneer zij oud genoeg zijn om direct te verhuizen. De dieren komen dan beschikbaar te staan op de website en zijn online te reserveren.. Ook zal de optie er komen om direct online een afspraak in mijn agenda in te plannen voor het ophalen van desbetreffend muisje.

ik hoop dat het voor iedereen een beetje duidelijk is wat mijn visie en handelswijze betreft, vragen staan natuurlijk altijd vrij en zal ik met liefde beantwoorden <3
Laatst gewijzigd door Morningstar op wo mar 06, 2019 9:46 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
If life gives you lemons, make lemon pie instead of lemonade. tastes much better!

https://facebook.com/mouserymorningstar

Zaar
Pinkie
Pinkie

Re: Mousery Morningstar

Bericht door Zaar » za feb 23, 2019 7:17 pm

Oh en ik vind brindle zó geweldig! Ik ga zeer waarschijnlijk naar Exoknaag in april, dus dan kom ik zeker even langs om te kijken! :D

Morningstar
Fuzz
Fuzz

Re: Mousery Morningstar

Bericht door Morningstar » zo feb 24, 2019 12:30 am

Lieve @zaar ik heb alleen deze editie geen vrije verkoop :) voor de huidige nestjes werk ik nog wel mijn reserveringslijsten af en mijn tafel zal dus voornamelijk uit promotie, ophaalplek en wat spullen ter verkoop bestaan deze editie. Maar ik zie je graag langskomen hoor! Op de Facebook pagina staan ook al de nodige filmpjes en foto's :D
If life gives you lemons, make lemon pie instead of lemonade. tastes much better!

https://facebook.com/mouserymorningstar

Plaats reactie