Hoeveel vraag je voor een muis?

Voor al je muisberichten die nergens anders passen ;)
Plaats reactie
Sas
Oppermuis
Oppermuis
Contacteer:

Hoeveel vraag je voor een muis?

Bericht door Sas » zo mar 03, 2019 11:41 pm

En waarom?

We weten allemaal dat ik er even uit ben geweest en jeeee, wat zijn de prijzen van een muis gestegen! Wat nu de goedkoopste muisjes zijn, waren vroeger top-of-de-fok. Dus ik moet soms echt even slikken hihi.

Wat vraag jij voor je muizen en waar houd je rekening mee; wanneer € 5,=, wanneer € 10,= en er tussenin... Wat zijn de criteria?
Life is more beautiful with animals in it

Afbeelding

☁ ▅▒░☼‿☼░▒▅ ☁

Saskia
Moddermuis
Moddermuis
Contacteer:

Re: Hoeveel vraag je voor een muis?

Bericht door Saskia » ma mar 04, 2019 6:19 pm

7 euro per muis en 20 euro voor een trio.. Dat zijn dan wel echt showmuizen waarmee je dus ook mooie muizen voor tentoonstellingen kan fokken..
Overige muizen gaan meestal voor 5 euro per stuk of indien meerdere zelfs goedkoper.
Omgekeerd vind ik tot 10 euro een mooie prijs voor muizen als ik zelf naar iets op zoek ben, maar als ze zeldzaam zijn ofzo dan gebeurd het wel dat ik over de 10 euro heen ga ;)

Alex
Fuzz
Fuzz

Bericht door Alex » za mar 09, 2019 7:25 am

Lastig, erg lastig.
Behalve de kleur, bouw etc etc, denk ik dat je ook rekening dient te houden met de regio waar je woont.
Afbeelding

Manouk
Fuzz
Fuzz

Bericht door Manouk » wo mar 13, 2019 9:38 am

Ik vind dit ook heel lastig. Hangt af van de kleur, bouw en lijn waar ze uit komen. Ik vraag voor een vrouw wel iets meer dan voor een man, puur omdat ik de vrouwen altijd sneller kwijt ben.
Ik lees weleens dat sommige mousery's 20/25 euro vragen voor 1 ("normale") muis, dat vind ik zelf echt te gek. Ik hoef er niks aan te verdienen en dat is ook niet nodig voor een hobby in mijn ogen. Het geld wat ik voor muizen krijg komt de muizen weer ten goede. Winst maken of quitte draaien wordt hem toch niet. Maar iedereen heeft andere normen en bepaalt natuurlijk zelf de prijs!
Mousery Manouk's Muizen, fokker van kleurmuizen in de kleuren Siamees en Color Point Beige!

Anja
Fuzz
Fuzz

Bericht door Anja » wo mar 13, 2019 2:43 pm

Dat ligt eraan, voor vrouwtjes vraag ik soms 5 euro, meestal 7,50 of 3 voor 20 euro maar heb ook muizen waar ik 10 euro voor vraag, ze stammen wel allemaal van showmuizen af, zelf koop ik vaak (show)muizen die 10 euro zijn, en voor een speciale wil ik ook wel 15 euro uitgeven, alles wat ik verdien, gaat weer op aan de muizen of koop ik weer nieuwe muizen, speeltjes, voer wat nu veel duurder is geworden, en de bodembedekking wat ook vanwege de slechte oogst duurder is geworden.
Als je op de beurs staat heb je natuurlijk ook extra kosten zoals huur van de tafel en controle dierenarts.
Laatst gewijzigd door Anja op di mar 19, 2019 11:15 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Morningstar
Fuzz
Fuzz

Bericht door Morningstar » zo mar 17, 2019 1:27 pm

10/15 euro per muisje, afhankelijk van welke lijn en de kleur bouw en het uiterlijk.
voor mijn brindle lijn zit ik zelf pittig hoog in de aanschafkosten van mijn fokdieren (15/20 euro per muis) en dat speelt heel erg mee in mijn eigen prijsopgave naast wat Anja al zegt het voer, bodem etc etc en idd beurskosten en dierenartscontrole.
de "gewone" ukjes van die lijn gaan wel als 10,- dit omdat ik het niet eerlijk vind om dieren die geen brindle zijn wel voor mijn brindle prijs te verkopen. Brindles daarintegen dragen wel een prijskaartje van 15,- per muis.
Mijn merle lijn en andere koppels hebben een vaste prijs van 10,- per muis maar ik wil zeker bij afname van meer muisjes tegelijk vaak nog wel korting geven of deals sluiten als het andere fokkers betreft die weer aanbod hebben wat ik zoek :)
If life gives you lemons, make lemon pie instead of lemonade. tastes much better!

https://facebook.com/mouserymorningstar

Sas
Oppermuis
Oppermuis
Contacteer:

Bericht door Sas » di mar 19, 2019 10:10 pm

Alex schreef:
za mar 09, 2019 7:25 am
Lastig, erg lastig.
Behalve de kleur, bouw etc etc, denk ik dat je ook rekening dient te houden met de regio waar je woont.

Waarom zou het afhangen van de regio? Als het schaars is, kun je de prijs opdrijven bedoel je?
Life is more beautiful with animals in it

Afbeelding

☁ ▅▒░☼‿☼░▒▅ ☁

Dymphna
Fuzz
Fuzz

Bericht door Dymphna » di mar 19, 2019 10:41 pm

Als je heel graag die ene muis wilt hebben , dan denk ik dat je daar ook wel een bepaalde prijs voor uit wilt geven.

Ik moet zeggen dat ik mij kan voorstellen dat er genoeg mensen zijn die 15 a 20 euro voor een muisje aan de pittige kant vinden. Gezien bijv. mijn cavia's ( langharen ) allemaal van fokkers, niet veel duurder waren en toch een heel stuk ouder worden. Ik heb het er met alle liefde voor over hoor :)
When I look into the eyes of an animal I do not see an animal...
I see a living being.
I see a friend.
I see a soul.
:romance-heartspink:

FB Pagina -> D's Lovely Little Ones.
Facebookgroepen -> Ratten&Co, Hamsters&Co.

Plaats reactie